Vindfjelløpet

Besøk oss på Facebook

INNTAK AV ERNÆRING

ERNÆRING OG KOSTTILSKUDD

Folk som liker idrett vet at korrekt opptak av næringsrike kosttilskudd bidrar til optimal ytelse, både ved konkurranse og trening.

 

Med over 50 års erfaring, har Enervit kunne tilby enestående innovasjon i utholdenhetstreningens verden – spesielt når det kommer til nye treningsmetoder og revolusjonerende koststrategier. Forskningssenteret Equipe Enervit, basert i Zelbio i Italia, er bemannet med et team av leger, vitenskapsfolk, atleter og industrieksperter som alle streber etter å forstå atleters virkelige behov i forskjellige utholdenhetsidretter for å kunne tilby selv den mest dedikerte atlet en komplett produktserie for alle tilskuddsbehov.

 

​​FØR

Målet med koststrategier før trening er å optimalisere tilgang til karbohydrater, såvel som til vann i kroppen i forberedelsene mot intens og langvarig fysisk trening. Inntak av mat med lavglykemisk indeks før langvarig ytelse bidrar til forbrenning av fettsyrer under fysisk aktivitet, som i sin tur bidrar til vedvarende og sakte utskilling av glykogen fra musklene under fysisk trening. Kontrollert bruk av karbohydrater med lavglykemisk indeks kan føre til nedsatt risiko for reaktiv hypoglykemi (fra Sportsernæringsrapporten 1).

 

UNDER

Under fysisk aktivitet er det viktig med konstant tilførsel av energi til kroppen for å øke utholdenheten og redusere utmattelse. Det anbefales å bruke tilskudd som omfatter en blanding av gradvis og hurtig opptakbare karbohydrater. Spesielt vil en blanding av fruktose og maltodekstrin gi umiddelbar og konstant energi over tid. Mineraler i form av karbohydrat- og elektrolyttoppløsninger vil erstatte tap fra svette under treningsaktivitet.

 

ETTER

Energinivå og muskelbelastningsproblemer må fikses så fort som mulig etter krevende trening, spesielt hvis framtidige treningsøkter eller konkurranser er planlagte. Tilskudd brukt i restitusjonsperioden må bidra til hurtig restitusjon av energireservene, muskeleffektivitet og saltvannsmangel – som allerede begynner de første ti minuttene etter endt fysisk aktivitet.

VÅRE SPONSORER

COPYRIGHTS  VINDFJELLØPET  © 2019